TANÁCSADÁS

A „branded content” (vagy ahogy még nevezni szokták: „content marketing” – magyarra leginkább tartalommarketingként vagy márkatartalomként fordítható) mára lényegi megoldásává vált a cégek, szervezetek márkaépítésének, kommunikációjának.

A hagyományos reklámozási formáktól – azaz egy médiafelületen való felületvásárlástól – eltérően itt egy olyan tartalom kialakítása a cél, mely önmagában is érdekes az adott márka fogyasztói vagy partnerei számára: legyen az nyomtatott vagy online, írott vagy mozgóképes formátum.

Mindennek célja, hogy a tartalom fogyasztói, felhasználói és az adott márka között egy – a hagyományos reklámokkal elérhetőnél – erősebb kapcsolatot alakíthassunk ki, elkerülhessük a hatalmas reklámzaj és az egyre tudatosabb reklámelkerülés csapdáit.

Az elmúlt években szakértőként is számos márkatartalom-projektben vettünk részt, többek között dolgoztunk a Magyar Telekom Hello Biznisz portál alapjainak lerakásán, közreműködtünk a K&H Bank üzletet ide! programjában, segítettük a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Modern Vállalkozások Programját vagy a Tesco Regionális Beszállítói Fórumának tartalomfejlesztését, és az Innovációs és Technológiai Minisztérium kisvállalati forrástérképének kialakítását.

Az online világ térhódításával, az okostelefonok elterjedésével ugyanakkor természetesen együtt járt és jár a médiafogyasztási, felhasználási szokások változása is. Ezért a jó tartalommarketinghez ismernünk kell célcsoportunk kompetenciaszintjét, ismereteit, szokásait is.

Ehhez az elmúlt években számos nagy ívű, a magyar digitális tartalompiacot elemző kutatásban, stratégiai megalapozó tanulmány elkészítésében vettünk részt. Ezek közül számunkra különösen fontos volt a Digitális Jólét Program megbízásából a hazai mikrovállalkozások digitális felkészültségének javítására irányuló koncepció, valamint a hazai digitális tartalomipar helyzetének felmérését és erősítését célzó tanulmány elkészítésében való munkánk.